środa, 26 lutego 2014

PORADNIK: WYBIERAMY SALĘ WESELNĄ.



Kiedy wszystkie Ślubne inspiracje są już gotowe, przychodzi czas na znalezienie miejsca, gdzie odbędzie się Wasze wymarzone Wesele. Pamiętajcie o tym, że w sezonie ślubnym, obłożenie niektórych lokali sięga do dwóch lat na przód. Trzeba więc zacząć na tyle wcześnie, żeby lokal, który wybraliście był wolny w pasującym Wam terminie. Oto kilka cennych pytań, na które warto znać odpowiedzi.

1.Sala:

Na ile osób przeznaczony jest lokal i jaka jest cena za osobę dorosłą i cena za dziecko.

Zaliczka, kiedy należy ją wpłacić i w jakiej wysokości?( pamiętajcie o różnicy między zaliczką a zadatkiem).

Kiedy trzeba uregulować resztę należności i do kiedy należy podać ostateczną liczbę gości?

Do kiedy ostatecznie należy ustalić menu?

Czy w czasie ślubu będzie dostępny ktoś z kadry kierowniczej?

Czy jest wydzielone miejsce dla palących?

Czy dostępny jest parking samochodowy dla gości?

Do której godziny możne trwać wesele?

Od której, do której trwają poprawiny?

Kiedy można przywieść alkohol, napoje, tort, owoce i ciasta (o ile sala weselna nie oferuje tych rzeczy w cenie, jeśli tak to czy chłodnia lub lodówka będzie do dyspozycji?

Gdzie przechowywany jest alkohol i kto ma dostęp do tego miejsca?

Czy w cenę jest wliczony chleb powitalny i pierwszy kieliszek szampana na powitanie pary młodej i gości?

Czy dekoracja lokalu, sali taneczno-jadalnej i stołów jest wliczona w cenę (warto poprosić o zdjęcia udekorowanej Sali lub ustalić szczegóły wystroju) i czy sala dysponuje świecznikami, wazonikami i innymi dekoracjami stołu?

Czy możemy sami zaproponować układ stołów na Sali weselnej?

Czy za stłoczone kieliszki ( i inne szklane naczynia ) jest pobierana dodatkowa oplata i w jakiej wysokości?

2. Ważne kiedy ustalamy Menu Ślubne:

Czy jest z góry ustalone czy można wprowadzić własne zmiany i czy jest opcja degustacji?

Czy posiłki są przygotowywane na miejscu, czy zajmuje się tym jakaś zewnętrzna firma?

Ilość gorących posiłków i zimnych przekąsek i jakie są godziny serwowania dań.

Sposób podawania dań: na półmiskach czy od razu wydzielane są porcje dla każdego gościa i podawane na talerzu?

Jakie napoje, soki proponuje dom weselny (marki napoi), czy soki są podawane w kartonikach czy dzbankach i jaka ilość na osobę?

Czy kawa i herbata są w ilościach nieograniczonych, czy z limitem?

Ciasta i owoce: czy dom weselny ma je w swojej ofercie, jeśli tak to w jakiej ilości przypada na osobę?

Tort- czy dom weselny ma w swojej ofercie, czy trzeba zamawiać go na własną rękę?

Jakie jest menu na poprawiny?

3. Klimatyzacja i warunki na Sali Weselnej:

Ilu kelnerów będzie pracowało przy naszym weselu?

Czy za zespół, kamerzystę, fotografa płaci się tak samo, jak za gości weselnych i czy jest dostępny osobny stolik dla nich?

Czy po weselu możemy zabrać jedzenie, kiedy można je odebrać, czy zapewniają państwo pojemniki?

Jak wcześniej można otrzymać klucze od Sali i na jak długi okres czasu?

Zwrócić uwagę czy parkiet nie jest zbyt śliski.

Czy w czasie wesela będzie ktoś odpowiedzialny za czystość toalety i jej wyposażenie w ręczniki, mydło, papier?

Czy jest miejsce na przechowywanie cennych rzeczy i prezentów np.sejf?

Czy będzie szatnia, czy w czasie wesela będzie ja ktoś obsługiwał?

Gdzie usytuowana jest kuchnia, czy widać ja z Sali

Jakie jest oświetlenie Sali?

Czy w obiekcie znajduje się agregat prądotwórczy, czy w razie braku prądu poniesiemy dodatkowe koszta za korzystanie z agregatu?

Od jak dawna działa lokal, jak wiele imprez zorganizowali w ostatnim czasie?

Czy mieli jakieś wpadki w czasie organizacji wesela i jak sobie poradzili?

Oczywiście radzimy się i szukamy opinii o danym miejscu pocztą pantoflową. Powodzenia !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz